Pasen, the Matrix en de aap van Justin Bieber - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Æde Jong - WaarBenJij.nu Pasen, the Matrix en de aap van Justin Bieber - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Æde Jong - WaarBenJij.nu

Pasen, the Matrix en de aap van Justin Bieber

Door: Æde de Jong

Blijf op de hoogte en volg Æde

11 April 2015 | Duitsland, Berlijn

Vorige week woensdag was de Comedy Central Roast van Justin Bieber op televisie. Die zaterdag gingen we naar de Zoologischer Garten, maar de aap van Justin bleek in München te zitten. Knut was ook dood inmiddels. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Zo werd een dierenverzorger constant door wilde katten in z’n enkels gebeten, terwijl hij hun kooi verschoonde; stank voor dank.
Daarna keken we vanaf het terras, onder het genot van een schnitzel en een Berliner Kindl, uit op tig soorten vogels. Maar Eduard wilde naar de leeuwen, dus wij naar de leeuwen.
Daarna naar de beren, want de beer staat symbool voor Berlijn. Hunger wie ein Berliner Bär!

Op eerste paasdag gingen we naar een feestje in the Matrix aan het Warschauerplatz. Dat was bepaald geen Appelscha; danseressen en doldrieste bakvissen in kooien op de dansvloer zie je daar niet. In the Matrix wel. Vrij serieus allemaal.

De vorige dag waren we bij de inmiddels bekende supermarkt geweest, waar het vanwege de paas Sturm und Drang liep. Herr Müller maakte overuren.

Tot slot waren we gisteren bij de Wannsee, waar de schandvlek op de Duitse geschiedenis zijn oorsprong vond. Daarna gingen we naar Potsdam waar we zonder zorgen door het park Sanssouci spazierden.